Tuesday, December 21, 2010

Nature's mysteries 大自然的奥秘 ...


Oct 27, 2010
Cameron Highlands Butterfly Garden ...
金马仑高原蝴蝶公园

I actually asked my wife and kids to wait outside the butterfly garden
as I discovered these beautiful nature's works of art and I
have to bring out my macro lens for some studies ...
其实我要求我的妻子和孩子们在蝴蝶园外面等着,
因为我发现这些美丽的大自然的艺术作品,
以及我要取出微距镜头来拍它们 ...



Eventhough the butterfly garden may have disappointed me a little,
until I saw these delightful nature's abstract ...
金马伦高原的蝴蝶园可能让我有点失望,
直到我看到这些可爱的大自然的抽象..



as I do not use flash, it was not an easy task ...
因为我不使用闪光灯,这不是一件容易的事...



is it not amazing when you look at nature closely ...
当你在大自然紧密看看, 这不令人惊讶吗 ...



Luckily there is still air in the garden ...
幸运的是花园中没什么太大的风 ...



as I had to do all these in rather low shutter speed even with a large aperture ...
因为我要在相当低的快门速度,即使用了很大的光圈...



it was good that outside the garden was a market full of surprise for my wife and kids
as I spent more then 20 minutes working on these beauties ...
幸好花园的外面有个充满惊喜的市场让我的妻子和孩子购物
因为我用了20分钟的时间 ...
最重要的,一家人开开心心 ...